ראשי המפלגות נפגשים עם אלי גרונר כדי לפתור את המשבר בנושא התקציבים

איתי גדסי 1 Comment on ראשי המפלגות נפגשים עם אלי גרונר כדי לפתור את המשבר בנושא התקציבים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את מנכ"ל משרדו אלי גרונר לשבת עם בכירי המפלגות החרדיות השרים דרעי ליצמן, יו"ר וועדת הכספים גפני יחד עם שר החינוך בנט ‏כדי לפתור את המשבר התקציבי בנושאי תלמידי הישיבות וכן סוגיית חלוקת תקציב החטיבה להתיישבות יהודית.

תקציב החטיבה להתיישבות עומדת בראש החץ של המאבק הפוליטי כאשר הציבור החרדי שמונה כ-40% מתושבי יו"ש מתוקצב בפירורים מהשלל התקציבי.

בשעות הצהריים נפגשו ליצמן וגפני יחד עם דרעי במרפסת הכנסת כדי לנסות לפתור את המשבר. יחד עימם ישבו יועצו של בנט טל גן צבי ובשלב מסויים של השיחה הצטרף אליה גם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד.

למרות המאמצים הפגישה לא עלתה יפה.

IMG-20151216-WA0014

"לא ניתן לפגיעה כלשהי בתקציבי עולם התורה המעוגנים בהסכמים הקואליציוניים, וכן לא נאפשר אפליה או עיוותים לרעת המוסדות החרדיים" אמר דרעי בצהריים.

הלשכה עם גרונר מתקיימת בחדרו של השר זאב אלקין. נתניהו עצמו מרותק למלאיה בדיון של 40 חתימות.

מעניין לציין כי חבר הכנסת מאיר פרוש לא נוכח בכל הפגישות של ראשי המפלגות החרדיות בנושא. במסדרונות הכנסת מעלים כמה אפשריות למהלך. יש הטוענים כי הוא מחרים אותה כדי לא להיות שותף למהלך נגד החטיבה להתיישבות והבית היהודי, יש שאומרים כי כסגנו של פרוש במשרד החינוך הוא מנסה לשמור על קשרים טובים עמו, ויש שלוחשים שהסיבה יותר פשוטה: הוא לא מוזמן.

מלשכתו של ח"כ פרוש בקשו שלא להתייחס לנושא.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בס"ד
    מדוע בנט עדיין לא מקיים את מחוייבותיו הקואלציוניות במסגרת תפקידו?
    בהסכמים הקואלציוניים של יהדות התורה וש"ס לכינון הממשלה ה – 34 למדינת ישראל סוכם בסעיפים רלוואנטיים מתוך ההסכם בנוגע לחינוך החרדי כדלהלן:

    52. יישמרו עצמאותו, מעמדו הייחודי ותקצובו היחסי.. אם תהיה פגיעה במעמד כאמור תפעל הממשלה לתיקון הפגיעה.
    54. התקציבים לעניין שעות תמריץ, טיפוח ול"י יתוקצבו כפי שתוקצבו בבסיס התקציב בשנת 2012.
    55. בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה, יקים שר החינוך ועדה להסרת החסמים והבירוקרטיה לרישוי וחידוש רישוי בתי ספר וגני ילדים, זיקה בין הרישוי לתקצוב ויישום כללי הדיווח הקיימים.
    הועדה תדון בין היתר, בתנאים לחידוש רישיון למוסדות ותיקים עם המצאת אישור תברואן וקצין בטיחות ובפישוט ביורוקרטיה במוסדות החינוך.
    כמו כן תדון הועדה בכל נושא הביורוקרטיה הכרוכה בתקצוב מוסדות החינוך החרדיים ותבחן את דרישת שנתיים פעילות לשם קבלת תמיכה במוסדות החינוך.
    הועדה תבחן את אופן הטיפול של משרד החינוך במוסדות החינוך החרדי, לרבות את מבנה החינוך החרדי במשרד החינוך.
    בועדה יהיו חברים נציגות מקצועית ממשרדי החינוך, האוצר, הבריאות, הפנים ובטחון הפנים ונציגות מקצועית מטעם מוסדות החינוך החרדיים.
    הועדה תגיש את מסקנותיה לא יאוחר מיום 30.11.2015
    56. תוך 3 חודשים מיום הקמת הממשלה, יבחן נוהל מחייב ולפיו לא תבוצע חסימה לתמיכה ו/או לתקצוב מוסד חינוך מבלי שיתקיים שימוע אשר במהלכו תינתן האפשרות לבדוק האם ניתן לגבות את ההחזרים מהמוסד החייב, תוך כדי המשך מתן התמיכה בהפחתה הדרגתית עד לקבלת מלא ההחזר מטעם המוסד. ואולם, אם הגורמים המקצועיים באו לכלל מסקנה שונה, לא תבוצע חסימה תקציבית אלא באישור המנכ"ל. ככל שיוחלט על חסימה באישור המנכ"ל, לא יהיה גובהה יותר מגובה החוב. לצורך כתיבת נוהל זה, יוקם עם כינון הממשלה, צוות מטעם משרד החינוך, האוצר והרווחה נציגות מטעם המגזר השלישי.
    67. שר החינוך יקים צוות שיבחן את דרכי החישוב של 55% ו/או 75% לצורך הגדרת התקצוב במוסדות הפטור והמוכר שאינו רשמי. בנוסף, הצוות יבחן את יישום כללי הדיווח הקיימים.
    מה נעשה מתוך כל זה? כמעט כלום!
    אחרי זה סמוטריץ ממפלגת הבית היהודי של בנט יצעק על הרב משה גפני על תקציבים שמגיעים לחטיבת התישבות יהודית מתוקף ההסכמים הקואלציוניים שיש לכבד…